Jeg vil bli kontaktet






Klar for konsulenter og kunder på Sørlandet

Publisert: 6 februar 2014

Trond_Iden_tv_Fredrik_Melby_t_h1. februar festet Webstep fortøyningen i Kristiansand. Vi er et faktum på Sørlandet og Fredrik Melby (t.h) er første mann inn i Markensgate 9, fjerde etasje, godt tanket opp med IT-kompetanse fra egenerfarte prosjekter på Business Intelligence. Når han i tillegg har en allsidig næringslivs-, rekrutterer- og lederbakgrunn, og utvilsomme evner til brobygging mellom teknologi og forretning, lover dette bra for både konsulenter og kunder.

– Sammen med Trond Iden (t.v) fra Westeps stavangerkontor, skal vi skape nye karrieremuligheter for flinke folk hos flinke kunder. Ekstra flott at Trond blir med til vi er godt oppe i fart. To betyr et godt sparreteam, og med Trond på laget får vi ekstra meter på første langside. Han kjenner «synergikundene»mellom Stavanger og Kristiansand, og bærer i seg kulturen – som alle webstepperne jeg har truffet til nå. De er ærlige, ukompliserte, engasjerte og kompetente. Herlige å arbeide sammen med, understreker Fredrik.

– Hva fikk deg til å tenne på oss?

– Jeg ble så utrolig trigget av måten Webstep forholder seg til ansatte og kunder. Det er utrolig takknemlig å kunne bygge en avdeling i Kristiansand, på verdiene, kulturen og holdningene som er i Webstep. Min drøm har alltid vært å skape en flott arbeidsplass for dyktige mennesker, det kan jeg her. At konsulenter blir behandlet godt, og med  samme, gode vilkår, er en modell som bør tiltale alle  flinke folk.  Jeg har sett nok av eksempler på «trynefaktor-modellens» herjing i arbeidsmiljøer.

-Webstep i Kristiansand: Hvorfor det?

– Julius begynner å bli en gammel mann og vi ser at olje begynner å bli det store i Kristiansand. I Stavanger har «oljå» vært stor lenge, og vi ser at det mulig å få synenergier fra jobben som Webstep Stavanger har gjort der. Mange av de store oljebedriftene som Aker, NOV og Cameron, er sentrale i Kristiansand. Webstep representerer et enormt kompetansenettverk både for kunder og innkommende konsulenter. Våre kunder og kolleger blir en del av et velsmurt og høykompetent system, det er nyttig for disse store aktørene. Og så skal vi se mot SMB-markedet. Det ligger mye vekstkraft og konkurransefortrinn i å ta i bruke Websteps tjenester der også, det har vi mange eksempler på.

– Du skal i gang med å rekruttere kolleger – hvem leter du etter? 

–  Vi er veldig klare på at vi ønsker å knytte til oss konsulenter med lang fartstid, som har det godekundeperspektivet og trives i konsulentrollen. Vi kan tilby gode vilkår og den lille ekstra driven som ligger i å være tidlig inne. De som er først ansatt er jo med og former oss fra starten. Det gir et ekstra kick.  Målet vårt er som for våre søsteravdelinger i de andre webstepbyene; trinn for trinn å bygge oss opp til å kunne håndtere flest mulig av Websteps tjenester, on site, her i Kristiansand. Webstep har gjort det før, med hell.

– Og på fag – hva skal til for å kunne levere tjenestene som konsulent? 

– Dyktige utviklere, på Net eller java og erfarne folk på integrasjons- eller arkitekturarbeid; alt dette er bakgrunner vi leter etter. Folk som brenner for Business Intelligence, prosjektledelse eller testledelse også. Nå handler det om å kontakte og bli kontaktet. Vi er tilgjengelig og er klar for å prate med potensielle kunder og konsulenter. Webstep har et prisbelønnet arbeidsmiljø, og ærlig og ukomplisert er en styrende verdi.  Det kan jeg identifisere meg med, og det tror jeg det er mange som kan. De skal vi ansette og de skal vi jobbe for. Det er bare å tipse oss – og ta kontakt. Eller begge deler!