Jeg vil bli kontaktet






Webstep Partner: Fra én til 20 på 20 måneder

Publisert: 28 oktober 2013

Partner6. februar 2012 stod Hans Sigvart Hansen fram og tilbød drømmejobber til prosjekt- og testledere i Oslo. Halvannen måned tidligere stengte han programleder-kontordøren hos Capgemini og spaserte inn til blanke ark i et nytt selskap; i Webstep Partner og satsning på prosjekt- og testledere. Mindre enn to år etter har han 20 kolleger på plass i det som har vokst fram som et moderne kompetansemiljø på prosjektledelse og testledelse.

– Du sa du så etter erfarne og sertifiserte prosjekt- og testledere, IT rådgivere og prosessledere med minst seks års erfaring innen faget. Du skulle ha folk med erfaring fra direkte kundekontakt –  trygge prosjektledere med personlige egenskaper og erfaring for å trekke ting i riktig retning. Du ville ha folk som tør å velge og som våger å stå i valg. Og du ville ha ansatte som overgår kundeforventinger.  – Har du fått det som du ville Hans? 

– Definitivt ja. Vi har rekruttert flotte og flinke folk som har stått fram som fantastiske konsulenter å jobbe med. Dessuten har vi opplevd god støtte fra alle deler av Webstep-organisasjonen. Dette har vært en unik opplevelse.

Hva skiller Webstep Partner fra andre prosjektlederselskaper? 

– I første rekke er det profilene på de som er ansatt her. Faglig, og i forhold til marked og kunder, kan jeg best beskrive kollegene mine gjennom miksen av kompetanse og erfaring: De kombinerer nemlig fag, metode, IT og forretning på en måte som er svært nyttig for kundene våre. Og så har det vært et godt grep at vi kan tilby både testledelse og prosjektledelse. Og få med at vi er et ungdommelig miljø midt oppe i kompetansen og erfaringen!

Har du eksempler på spennende prosjekter dere har fått gjennomføre? 

– Vi jobber for kompetente kunder der konsulentene våre koples på mange, store og faglig utfordrende oppgaver. Vi har prosjektlederoppdrag i TV2 og i Statens Pensjonskasse, og vi har Statnett og Norgesgruppen på kundelisten, blant andre. Vi har lykkes i roller som systemeier og våre konsulenter beskrives ofte som nøkkelressurser hos kunden. I forrige uke fikk jeg følgende melding inn fra IT-sjefen i ett av Norges største mediehus, om egenskapene til en av våre prosjektledere: «På en systematisk og strukturert måte har han grepet fatt i prosjektet. Det han, og teamet, har gjort med dette prosjektet, kan rett og slett beskrives som magi.» Sånt er jo veldig tilfredsstillende å høre, og veldig, veldig moro.

Hvis du skal beskrive tre fellestrekk for konsulentene dine: Hvilke tre ord velger du? 

De beskrives best som ledere, gjennom personene de er og hva de står for. De er kunnskapshungrige og trigges av å levere over forventning ute hos kunden. Og så er de ekstremt hyggelige.

Nå jakter du på en kollega på salg: Hvorfor skal hun eller han begynne hos oss? 

Vi representerer et herlig sted å jobbe. Den som kommer til oss som salgs- og konsulentleder kommer til en organisasjon med spennende mennesker, et unikt miljø og solide kunder. Her er muligheter, man får være med og skape noe, å bygge, og her er fart og spenning. Vi har et prisbelønnnet arbeidsmiljø synliggjort blant annet gjennom årets norske seier og europeiske topplassering i Great Place to Work-kåringen. Treffer dette i hjertet, hodet og magen, er bare å sjekke ut og melde sin interesse!

Nysgjerrig på stillingen? Fristen er 3. november – og du finner den her!

Se presentasjonen av Hans Sigvart Hansen ved oppstarten av Webstep Partner i 2012