Jeg vil bli kontaktet






Webstep «tar en Tesla» på skreddersydd software

Publisert: 8 juni 2015

Liv Ryssdal Thorsen Webstep i StavangerTeslaeiere får oppgradert ytelse og funksjonalitet på bilen sin via nettet. Webstep i Stavanger skal nå sikre kunder konkurransefortrinn inspirert av game-changeren fra California.

– Vi har nå etablert Webstep Software Lifecycle Center som skal sikre at kundene våre opplever like høyt nivå av service, vedlikehold og kvalitet rundt skreddersydde applikasjoner som de normalt forventer av high-end hyllevare, sier sivilingeniør og rådgiver i Webstep, Liv Ryssdal Thorsen. – Vi skal skape en «Tesla-følelse» på software vi har laget for kundene våre, lover hun.

Jakter på forsprang
Styrken i applikasjoner skreddersydd for et selskaps behov, er at de skaper kraft og konkurransefortrinn for eieren i markedet. Det kan utvikles støtte for oppgaver konkurrentene ikke klarer å løse, og oppgaver kan løses som standard programvare først kan håndtere langt fram i tid.

– Du får et forsprang. Utfordringen for kunden er selvfølgelig å beholde forspranget. Det har vi løst nå, sier Liv Ryssdal Thorsen.

Ivaretar kundens investeringer
Webstep utvikler skreddersydd programvare – systemer og applikasjoner – på oppdrag fra selskapets kunder. I Stavanger har Webstep ofte stilt med hele utviklingsteam og løst systemutviklingsoppgaven fra A til Å. Liv, som selv har lang utvikler- og prosjektledererfaring, har nå, sammen med kollegene sine på Websteps stavangerkontor, utviklet Webstep Software Lifecycle Center.  Hensikten er å sikre at kundens investeringer i egenutviklet software ikke skal svekkes over tid:

Grep for å beholde forspranget
– Ting skjer hele tiden, tiden står ikke stille. For alle kunder kommer det utfordringer til, det oppstår nye behov som må møtes og det utvikles ny teknologi og nye metoder som skaper helt nye muligheter.  Det er dette Tesla har sett, og som gjør at de gir eieren følelsen av å ha en ny bil hele tiden; bedre, sterkere, og med ny funksjonalitet. Med vårt Software Lifecycle Center har vi en operativ enhet klar til å rykke inn og overta der vi slapp da programvaren ble levert, i forhåndsavtalte intervall eller situasjoner. Siden vi har levert til mange kunder over tid, får vi dette til på en kostnadseffektiv måte. Vi kan kople oss på kunden når kunden trenger dette, vi evner å rykke inn og levere når det trengs, og vi kan levere raskt siden vi kjenner kunden, løsningen, miljøet, domenet og teknologien. Og ikke minst;  de kjenner oss. Dermed er vi produktive med en gang. Det er ikke Rocket Science det vi har gjort, men det er godt håndtverk og det setter trygghet og muligheter for kundene våre i system, understreker Liv Ryssdal Thorsen.

Software-enhet for hire
Med Webstep Software Lifecycle Center, mener Thorsen at Webstep har tatt applikasjonsforvaltning et langt steg videre:

– Hemmeligheten ligger i å kunne møte nye utfordringer raskt, det handler om «Rise to the occassion». Tjenesten vår kan sammenliknes med at du alltid har bilverkstedet ditt for hånden og at bilen kan oppdateres til siste modell når vi er der. Tesla er en gamechanger i oppgradering av ytelser – vi har oversatt denne tankegangen til vår verden, avslutter Liv Ryssdal Thorsen

 

Snakk med oss om Webstep Software LifeCycle Center 

Les mer om hva vi kan levere