Synlighet i Google (SEO)
-
Kunder søker etter deg. Det er ofte starten på kundereisen. La oss sammen bygge gode forutsetninger for å bli funnet i søkemotorene!
Hvordan vi kan hjelpe deg:
Helsesjekk
Har du innhold som ikke kan leses av Google? Mange sider med feilmeldinger? Ødelagte lenker? Dupliserte eller mangelfulle metadata? Vi tar en helsesjekk av nettsidene dine. Du får en poengsum som sier hvor stor andel av sidene som har feil.
Tilnærming
For å si noe om den tekniske kvaliteten din, tar vi en grundig gjennomgang av alle sidene. Dette starter med en automatisert skanning av sidene, før vi tar en manuell kvalitetskontroll av de viktigste sidene.
Leveranse
En rapport med prioriterte tiltak. En poengsum som gir deg et referansepunkt for videre arbeid.
Verktøy
- Ahrefs
- Google Search Console
- Google PageSpeed Insights
Søkeordanalyse
Hvilke søkeord- og fraser bør du være synlig på? En søkeordanalyse er en øvelse i fire faser, hvor vi sammen finner og analyserer hvilke søkeord som er de viktigste. Dette innebærer blant annet en vurdering av dine konkurrenter. Websteps egenutviklede formel hjelper deg å prioritere.
Tilnærming
Prosessen starter med idémyldring av potensielle søkeord. Hva tror vi at kundene søker etter? Gjennom våre verktøy får vi tips til flere søkeord. Bruttolisten blir hardt prioritert med vår egne formel som bruker faktorer som søkevolum, konkurranse og potensiell inntjening.
Leveranse
En liste med prioriterte søkeord, og anbefalte tiltak for å bli mer synlige på søkeordene.
Verktøy
- Ahrefs
- Google Keyword Planner
- Google Search Console
Rike resultater
Søkeresultatene utvikles stadig. Før hadde vi to typer, organiske oppføringer og betalte annonser. Nå har vi langt flere – bilder, videoer, produkter og utvalgte artikler. For å være synlige i slike rike resultater brukes strukturerte data. Vi hjelper deg med å bruke strukturerte data til å bli mer synlig.
Leveranse
Konkrete kodeeksempler.
Verktøy
Trafikkmatrise
Vet du hvor stort potensiale ditt er? Hvor mye trafikk kan du få fra Google Søk? Vet du hvor stor inntjening en økning i trafikken vil bety? Vi hjelper deg med å sette opp en trafikkmatrise som viser potensiell inntjening ved å øke trafikken fra Google.
Vet du hvor stort potensiale ditt er? Hvor mye trafikk kan du få fra Google Søk? Vet du hvor stor inntjening en økning i trafikken vil bety? Vi hjelper deg med å sette opp en trafikkmatrise som viser potensiell inntjening ved å øke trafikken fra Google.
UX i Webstep
-
16Antall spesialister på brukeropplevelse (UX)
-
30Antall sertifiseringer i design og UX hos NNgroup
-
300Antall kunder, gjennomsnitt per år
-
6Antall avdelinger i Norge og Sverige som tilbyr UX
Kundehistorier
Kontaktperson
Spør oss om
- Innsiktsarbeid
- Research
- Idé- og konseptutvikling
- Målgruppeanalyse
- Informasjonsarkitektur
- Interaksjonsdesign
- Visuelt design
- Prototyping
- Brukertesting
- Universell utforming
- Tjenestedesign
- Kundereiser
- Strategi
- Måling og analyse
- Kjernemodellen
- Trådskisser
- Designmanual
- Designsystem
- Innholdsutvikling
- Opplæring
- Adopsjon
- Endringsledelse
- Utrulling
- Onboarding
- Interessentanalyse
- Kommunikasjon