Hopp til innhold
Tjeneste, prosjekt, navn...

Kontakt oss

Velg sted

Endringspartneren Webstep skaper verdi i nyskapende samspill mellom mennesker og teknologi. Digital transformasjon øker etterspørselen etter tjenestene våre.

Vi sikrer ukompliserte løsninger på kompliserte problemer. Du finner oss hos mer enn 200 kunder, på tvers av bransjer og sektorer, i Norge og Sverige.

Vi oppgraderer og tilpasser våre tjenester fortløpende, basert på innsikt, behov hos kundene og partnerskap med ledende teknologileverandører. Kunnskapsutvikling og kunnskapsdeling er viktig for oss. Sammen er vi godt posisjonert for å utvikle morgendagens digitale løsninger og samfunn.

  • Endringspartneren Webstep skaper verdi i nyskapende samspill mellom mennesker og teknologi. Digital transformasjon øker etterspørselen etter tjenestene våre.

  • 2000
    Året Webstep ble etablert
  • 9
    Avdelinger i Norge og Sverige
  • 11
    Konsulentenes antall års arbeidserfaring i snitt
  • 11
    År på topp 10 i Great Place to Work
  • 25
    Nasjonaliteter representert
  • 200
    Antall kunder, gjennomsnitt per år
  • 661
    Omsetning (MNOK) 2019
  • 2017
    OSE børsnotert siden

Ledelsen – Norge og Sverige

Visjon og verdier

Vår visjon er å realisere medarbeideres og kunders fulle potensial.

Dette er en offensiv og raus visjon som forplikter oss overfor kunder, partnere og oss selv. For å leve opp til visjonen, arbeider vi aktivt for å realisere Webstep-verdiene:

Vi er ærlige og ukompliserte. Det betyr at det skal være godt å være ansatt og kunde hos oss. Vi arbeider for åpenhet, enkelhet og pålitelighet. Gjennom målrettet rekruttering, god rådgivning og solide leveranser skaper vi forutsetninger for at medarbeidere og kunder skal velge oss.

Vi er innovative og kompetente. Det betyr at vi skal møte en verden i forandring med et innovativt og forretningsorientert tankesett. Vi arbeider aktivt for å skape endring, forbedring og innovasjon hos oss og rundt oss.

Vi er engasjerte og kvalitetsbevisste. Det betyr at vi  har glede av å jobbe sammen med andre, og av å utvikle, bruke og dele kunnskap. Vi tar aktivt del i arbeidsmiljøene vi er en del av, og arbeider med strenge krav til egen ytelse og kvalitet.

Lokal styrke, felles leveransekraft

Webstep er godt forankret i norske og svenske byer. Vi har lokalkunnskap og bransje-erfaringer som gjør oss til en solid veiviser, støttespiller og gjennomfører for mer enn 200 lokale kunder.

Med 400 eksperter i selskapet er vi en sterk aktør også for store leveranser og nasjonale rammeavtaler.

Avdelingene våre har selskapets tillit, myndighet og frihet til å ta ansvar og treffe modne beslutninger til beste for seg selv og selskapet. Dette bidrar til et unikt arbeidsmiljø og sterke fagmiljøer. Samspill og samarbeid på tvers kommer medarbeidere og kunder til gode.

Fagkompetanse og familievennlighet

Webstep har alltid kombinert familievennlig frihet med faglig kompetanseutvikling og forretning.

Forholdet mellom jobb og familie fungerer best under frihet. Våre familier og barn inviteres inn i arrangementer og på reiser, trygt innenfor rammer som lov og regler setter.

Oppdragene våre er naturlige arenaer for kunnskapsutvikling. Våre faglige fellesskap og arenaer på tvers gir viktig energi og sikrer faglig utvikling for medarbeiderne.

Historien vår

Webstep er historien om redefinerte spilleregler, håndplukkede medarbeidere, solid utdannelse, riktig erfaring og evne til å skape energi i samarbeid.

Resultatet er et «stort lite selskap» – stort gjennom mange og dyktige ansatte og stor leveransekraft, lite gjennom nære, lokale enheter, skreddersydd for sine markeder og med et unikt arbeidmiljø og kultur.

Her er historien vår på 1 – 2 – 3!

  • Gründertid 2000-2003

    De første årene fokuserte Webstep på å bygge og trimme et nyskapende, smidig og effektivt IT-konsulentselskap rundt flinke konsulenter.

    Tanken var at et selskap skarpt definert for seniorkonsulenter ville lykkes i hard rekrutteringskonkurranse mot andre. Dessuten ville gi kundene sikres trygg tilgang på topp kompetanse.

    Et konsept for godt faglig miljø og gjenkjøpende kunder ville kunne å gjenskape suksessen andre steder. Det virket. Tiden var kommet for å sjøsette konseptet i andre byer.

     

  • Knoppskyting fra 2004

    Fra 2004 til 2006 ble Webstep etablert i flere byer, først i Oslo, deretter raskt i Stavanger og Trondheim de neste årene. Webstepmodellen ble gjenskapt og satt i arbeid.

    I Oslo utviklet vi til flere avdelinger ut fra vår første utviklingsavdeling. Business Intelligence og prosjektledelse va naturlige steg.

    I Sverige ble Webstep-operasjoner etablert i Stockholm og Malmö  i 2012. En utviklingsavdeling i Kristiansand så dagens lys i 2014.

  • Digitaliserte tider fra 2015

    Vi lever i en perfekt tid for sånne som oss. Digital transformasjon skyller inn over alt.

    Siden 2015 har vi bygget opp sterke miljøer på tvers. Nettsky, mobilitet, AI/maskinlæring, robotisering, UX og IT-sikkerhet er viktige stikkord.

    De senere årene har vi skapt muligheten for å levere ende-til-ende løsninger og skreddersydde team.

    Vi er i digitaliseringens tidsalder og Webstep setter seg opp for det som kommer.