Hopp til innhold
Tjeneste, prosjekt, navn...

Kontakt oss

Endringspartneren Webstep skaper verdi i nyskapende samspill mellom mennesker og teknologi. Digital transformasjon øker etterspørselen etter tjenestene våre.

Vi sikrer ukompliserte løsninger på kompliserte problemer. Du finner oss hos mer enn 200 kunder, på tvers av bransjer og sektorer, i Norge og Sverige.

Vi oppgraderer og tilpasser våre tjenester fortløpende, basert på innsikt, behov hos kundene og partnerskap med ledende teknologileverandører. Kunnskapsutvikling og kunnskapsdeling er viktig for oss. Sammen er vi godt posisjonert for å utvikle morgendagens digitale løsninger og samfunn.

  • 2000
    Året Webstep ble etablert
  • 9
    Avdelinger i Norge og Sverige
  • 11
    Konsulentenes antall års arbeidserfaring i snitt
  • 11
    År på topp 10 i Great Place to Work
  • 25
    Nasjonaliteter representert
  • 250
    Antall kunder, gjennomsnitt per år
  • 888
    Driftsinntekter (MNOK) 2022
  • 2017
    OSE børsnotert siden

Visjon og verdier

Vår visjon er å skape i verdifulle samspill mellom mennesker og teknologi, i hverdagen, i virksomhetene og i samfunnet. Morgendagen utvikler vi gjennom å leve og levere på verdiene våre – dyktig, ukomplisert, nytenkende og generøs.

Dyktig betyr at vi er kunnskapsrike og dedikerte. Vi holder oss oppdatert, bygger kompetanse og arbeider alltid for å levere med høy kvalitet.

Ukomplisert betyr at vi er imøtekommende, åpen og ærlig – og at vi møter alt og alle rundt oss på en konstruktiv og løsningsorientert måte.

Nytenkende betyr at vi er fremtidsorientert, vidsynt og utforskende. Dessuten at vi er nysgjerrig og uredd – og alltid initiativrik og mulighetsorientert.

At vi også er generøs, betyr at vi er inkluderende, forståelsesfull og tolerant. Vi er også oppriktig, hjelpsom og vil andre vel. I Webstep gir vi av oss selv og deler vi gjerne med andre.

Leveransekraft

Webstep er godt forankret i norske og svenske byer. Vi har lokalkunnskap og bransje-erfaringer som gjør oss til en solid veiviser, støttespiller og gjennomfører for mer enn 200 kunder.

Med mer enn 400 eksperter i selskapet er vi en sterk aktør også for store leveranser og nasjonale rammeavtaler. Oppdragene våre er naturlige arenaer for kunnskapsutvikling. Våre faglige fellesskap og styrken i våre kompetansemiljøer gir energi og sikrer faglig utvikling for kundene våre og oss selv.

Avdelingene våre har selskapets tillit, myndighet og frihet til å ta ansvar og treffe modne beslutninger til beste for seg selv og selskapet. Dette bidrar til et unikt arbeidsmiljø og en unik arbeidsplass. Samspill og samarbeid på tvers kommer medarbeidere og kunder til gode.

Miljø og samfunn

Det hviler et stort samfunnsansvar på skuldrene våre når morgendagen skal utvikles. Med engasjement og kunnskap jakter vi grønn vekst og bærekraft. Gjennom vår virksomhet, kundeprosjekter og aktiviteter skapes lønnsomhet uten å gå på akkord med etiske verdier, og med respekt for enkeltmennesker, miljø og samfunn.

Teknologi og riktig kompetanse står sentralt når store miljø- og samfunnsutfordringer skal løses. Vi tar de grønne hensiktene våre på alvor og skal gjøre en forskjell. Webstep har identifisert 5 av FNs bærekraftsmål vi mener kan påvirkes direkte gjennom driften av selskapet. Sertifisering som Miljøfyrtårn er ett av bidragene våre i det grønne skiftet.

Verden trenger konkrete løsninger for bærekraftig utvikling. Det ønsker vi å bidra til.

Historien vår

Webstep er historien om redefinerte spilleregler, håndplukkede medarbeidere, solid utdannelse, riktig erfaring og evne til å skape energi i samarbeid.

Resultatet er et «stort lite selskap» – stort gjennom mange og dyktige ansatte og stor leveransekraft, lite gjennom nære, lokale enheter, skreddersydd for sine markeder og med et unikt arbeidmiljø og kultur.

Her er historien vår på 1 – 2 – 3!

  • 1

    Gründertid 2000-2003

    Fra starten av har Webstep fokusert på å bygge og trimme et nyskapende, smidig og effektivt IT-konsulentselskap rundt flinke konsulenter.

    Tanken var at et selskap skarpt definert for dyktige konsulenter ville lykkes i hard rekrutteringskonkurranse mot andre. Dessuten ville kundene sikres trygg tilgang på topp kompetanse.

    Et konsept for godt faglig miljø og gjenkjøpende kunder ville kunne gjenskape suksessen andre steder. Det virket. Tiden var kommet for å sjøsette konseptet i andre byer.

     

  • 2

    Knoppskyting fra 2004

    Fra 2004 til 2006 ble Webstep etablert i flere byer, først i Oslo, deretter raskt i Stavanger og Trondheim de neste årene. Webstepmodellen ble gjenskapt og satt i arbeid.

    I Oslo utviklet vi flere avdelinger ut fra vår første utviklingsavdeling. Business Intelligence og prosjektledelse var naturlige, neste steg.

    I Sverige ble Webstep-operasjoner etablert i Stockholm og Malmö  i 2012. En utviklingsavdeling i Kristiansand så dagens lys i 2014.

  • 3

    Digitaliserte tider fra 2015

    Vi lever i en perfekt tid for sånne som oss. Digital transformasjon skyller inn over alt.

    Siden 2015 har vi bygget opp sterke miljøer på tvers. Nettsky, mobilitet, AI/maskinlæring, robotisering, UX og IT-sikkerhet er viktige stikkord.

    De senere årene har vi skapt muligheten for å levere ende-til-ende løsninger og skreddersydde team. Nye avdelinger har også kommet til, på Haugalandet og i Uppsala.

    Vi er i digitaliseringens tidsalder og Webstep setter seg opp for det som kommer.